Het gebruik van Lyca Mobile is eenvoudig, klik hieronder voor meer informatie.
Hoe kan ik Lyca Mobile-aanbiedingen en -promoties ontvangen per SMS?
Om onze aanbiedingen en promoties te ontvangen, sms YES naar 3232. Je kunt je op elk moment afmelden door STOP te sturen naar 3232.
Kan ik gebruik maken van VoIP-diensten op mijn Lyca Mobile?
Op grond van de algemene voorwaarden heeft Lyca Mobile het recht om voor bepaalde websites en diensten via het netwerk te beperken of te ontzeggen. Op dit moment is het door Lyca Mobile niet toegestaan om Lebara Talk te gebruiken over de Lyca Mobile netwerk. Dit betekend niet dat u geen toegang heeft tot deze diensten via beschikbare WiFi-verbinding.
Hoe kan ik het ontvangen van ongewenste tekstberichten of SPAM stoppen?
Wanneer u een tekstbericht ontvangt van een bedrijf waar u niet uw nummer aan heeft gegeven, heet dit SPAM. Helaas is Lyca Mobile niet in staat om deze ongewenste berichten te blokkeren, tenzij u alle tekstberichten wilt verbieden. Deze bedrijven beschikken over geavanceerde manieren om mobiele telefoonnummers te achterhalen. Een manier om SPAM te voorkomen is om voorzichtig te zijn met het verstrekken van je mobiele telefoonnummer op bijvoorbeeld websites.
Hoe neem ik contact op met iemand als ik een probleem heb?
Klik hier om de contact Lyca Mobile pagina te bezoeken voor alle informatie over de verschillende manieren waarop u contact kunt opnemen met ons.
Hoe activeer ik roaming installatie met behulp van Lyca Mobile?
Roaming diensten zijn geautomatiseerd en ze moeten zo snel als u naar het buitenland reist werken. Als u niet in staat bent om het zelf te openen, vriendelijk herstart uw telefoon en u moet dan in staat zijn om de diensten te gebruiken zonder enig probleem.
Hoeveel kost het om de voicemail te beluisteren?
Uw Lyca Mobile voicemail dienst is automatisch geactiveerd. Bel naar 1233 of (91#) Om naar de voicemail te luisteren vanaf uw Lyca Mobile. Het is helemaal gratis om uw voicemail te beluisteren.
Mijn simkaart is verloren / gestolen. Hoe kan ik voorkomen dat andere er gebruik van gaan maken?
Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice op 020 754 3030 en één van onze adviseurs zal u helpen.
Welke mobiele telefoons kan ik gebruiken met Lyca Mobile?
De mobiele telefoon moet verenigbaar zijn met de internationaal erkende GSM-normen, die door alle grote fabrikanten van mobiele telefoons gebruikt worden. Er zijn geen andere beperkingen op het type van de mobiele telefoon die u kunt gebruiken met Lyca Mobile. Bel onze klantenservice team op 020 754 3030 als u niet zeker bent over uw mobiele telefoon.
Hoe kan ik een SMS-bericht verzenden vanuit Nederland naar een ander land met Lyca Mobile?
Lyca Mobile werkt op dezelfde manier als andere mobiele telefoons als het gaat om het verzenden van internationale SMS-berichten. Gewoon 00 in toetsen gevolgd door uw landcode, vervolgens uw netnummer en daarna het telefoonnummer intoetsen en druk daarna op de beltoets. In plaats van een 00 kunt u ook gebruik maken van een “+”.
Hoe voer ik een internationaal gesprek met Lyca Mobile?
Als het aankomt op het maken van internationale gesprekken, werkt Lyca Mobile op dezelfde manier als andere mobiele telefoons of vaste lijnen. Gewoon het nummer kiezen dat u nodig heeft: 00 gevolgd door uw landcode, gevolgd door uw netnummer en vervolgens het telefoonnummer en druk op de beltoets. In plaats van een 00 kunt u ook gebruik maken van een “+”. Houd er rekening mee dat de meeste premium spraak en tekst diensten in andere landen niet kunnen worden bereikt vanaf een mobiele telefoon service als u van buiten dat land belt.
Hoeveel kost het om Lyca Mobile klantenservice bellen?
Klik hier voor meer informatie over onze tarieven.
Waarom is er een knipperende envelop op mijn mobiel?
De knipperende envelop geeft aan dat uw tekst geheugen vol is. Deze melding zal blijven tot u een aantal oude sms berichten heeft verwijderd. U kunt berichten uit de Postvak IN, Verzonden of Conceptmappen verwijderen om wat bergruimte vrij te maken. Het aantal berichten dat u kunt opslaan is afhankelijk uw mobiele telefoon.
Waar vind ik mijn Lyca Mobile nummer?
Als u eenmaal uw nieuwe Lyca Mobile SIM in uw telefoon heeft gedaan, kunt u uw nummer bekijken door te bellen naar * 102 # of (97 #).
Wat is Mijn Lyca Mobile?
Mijn Lyca Mobile is een manier om de controle van uw gesprekken en teksten online te bekijken. U kunt deelnemen aan deze website en toegang krijgen tot veel nuttige tools.
Waar koop ik een Lyca Mobile SIM of waardeer ik mijn beltegoed op?
U kunt de Lyca Mobile SIM en opwaardeer bonnen bij één van onze partners op verschillende locaties kopen. Tevens kunt u de opwaardeer bonnen via onze website (onder het kopje opwaarderen) online bestellen. Kijk op de homepagina voor een selectie overzicht van onze partners.
Uw nummer meenemen naar LYCA MOBILE
U kunt uw huidige mobiele telefoonnummer gratis meenemen naar Lyca Mobile. Om nummerbehoud aan te vragen, bezoekt u de pagina Nummerbehoud. Hier staan in een aantal eenvoudige stappen uitgelegd hoe u kunt overstappen.
SIM Lock
Als uw SIM niet reageert wanneer u hem de eerste maal in uw telefoon plaatst en nadat u uw PIN code hebt ingetoetst, dan heeft uw mobiele telefoon wellicht een SIMlock. Heeft u langer dan één jaar een abonnement bij uw huidige provider dan is het waarschijnlijk mogelijk dit SIMlock gratis te laten verwijderen. Neem in dat geval contact op met uw huidige provider voor de code waarmee u uw SIMlock kunt ontgrendelen. Heeft u minder dan één jaar een abonnement bij uw huidige provider, vraag dan naar de kosten voor het verwijderen van de SIMlock. Bijgevoegd is een lijst van providers met contact gegevens en een formulier dat u kunt invullen en naar uw provider kunt sturen Lebara: Bel 0900 4321 321 Ortel: Ortel Mobiel, Antwoordnummer 12, 9700 WB, Gronigen Orange : Bel 06 2850 1255 KPN and HI: Afdeling Prepay, Postbus 13500, 9700 EG Gronigen Tele2 Mobiel: bel 0900 241 1602 Telfort: Bel 0900 120 1200 or visit www.telfort.nl T-Mobile: Afdeling SIM Unlock, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag Vodafone (Libertel): Antwoordnummer 5555, 6200 VC, Maastricht
Geldigheidsduur
Wanneer u gedurende een periode van 3 maanden geen gebruik maakt van uw beltegoed wordt uw beltegoed bevroren U heeft dan 1 maand de tijd om uw beltegoed op te waarderen waarna uw beltegoed weer zal worden vrijgegeven. Wanneer u uw beltegoed niet binnen drie maanden opwaardeert zal uw nummer worden geblokkeerd en zul u geen gebruik meer kunnen maken van uw simkaart.
Roaming (bellen in het buitenland)
Voor het bellen in het buitenland met uw Lyca Mobile gelden roaming tarieven. Klik hier voor de roaming tarieven.
Hoe kan ik contact opnemen met Lyca Mobile?
Bezoek onze Contact pagina voor alle contactgegevens.
Waarom kan ik geen SMS-berichten ontvangen/verzenden?
Wij adviseren u om eerst te checken u voldoende saldo heeft om een sms te versturen. Indien u nog steeds geen sms kunt verzenden/ontvangen, kunt u het bericht centre nummer (MCN) nagaan in uw instellingen – dit moet zijn +31684000111 voor Lyca Mobile Nederland. Wanneer u een ander nummer ziet, voer dan het +31684000111 in en schakel de telefoon uit en aan. Probeer eventuele niet verstuurd SMS-berichten opnieuw te verzenden. Indien het probleem zich opnieuw voordoet, raden wij u aan om contact op te nemen met de klantenservice.
Ik heb mijn Lyca Mobile voor een tijdje niet gebruikt en het is nu gestopt met werken. Hoe komt dat?
Lyca Mobile deactiveert automatisch SIMkaarten die langer dan 3 maanden niet gebruikt zijn om te bellen of om een sms te sturen. Helaas kunnen deze SIMkaarten niet opnieuw worden aangesloten en het mobiele nummer zal na deze tijd ook niet meer beschikbaar zijn
PIN /PUK codes vergeten
Toetst u driemaal een verkeerde PIN code in dan zal de SIMkaart automatisch worden geblokkeerd. In dat geval zult u uw PUK code moeten intoetsen. De PUK code staat op de kaart waar de SIM in zit. Als u uw PUK code niet kunt vinden, bel dan met de Klantenservice.